25.6 C
Sopron
28.3 C
Budapest
19.9 C
Nyíregyháza
2024. július 24., szerda

2024-ben ne várj a HÉV-re, nem fog jönni

KezdőlapJelen2024-ben ne várj a HÉV-re, nem fog jönni

Ritkábban fognak közlekedni a HÉV-ek csúcsidőn kívül, a ráckevei esetében csúcsidőn belül is. Az ok nem új keletű, öregek a járművek, már alkatrész sincs hozzájuk. A módosított menetrend január 8-tól lép életbe, de a BKK nem akarja elfogadni a MÁV-HÉV döntését.

A MÁV-HÉV Zrt. december elején arról tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Központot mint a főváros közlekedésszervező cégét, hogy 2024 januárjától a jelenlegi napi 78 jármű helyett csak 74 HÉV áll majd forgalomba. A járatritkítást a „forgalomba adható járművek hiányával” indokolták. Az intézkedés a H5-ös és a H6-os vonalakat érinti, ezen belül a legsúlyosabb változás a szentendrei HÉV-et a reggeli csúcsidőben érintő ritkítás – válaszolta a Népszavának a főváros.

A MÁV Zrt. tájékoztatása szerint a H5-ös szentendrei és a H6-os ráckevei HÉV egyes járatait érintő módosított menetrend január 8-tól lép életbe.

A szentendrei H5 HÉV esetében újragondolták az indulási időpontokat csúcsidőben (azaz ott ritkítanak), a 8-9 óra közötti időszakban viszont sűrítik a járatokat, míg a többi csúcsidőn kívül időszakban ritkábban járnak a szerelvények.

A ráckevei HÉV vonalán reggeli és délutáni órákban egy-egy járattal kevesebb vagy kisebb kapacitású járat közlekedik.

Az járatritkítást MÁV-HÉV azzal indokolta, hogy járműállománya mára jócskán túlteljesítette azt az élettartamot, amelyre tervezték, ezért a vállalat a tulajdonosi jogokat gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) felügyeletével 54 új HÉV-szerelvény beszerzését készítette elő. Ezt a beszerzési folyamatot lassította, illetve visszavetette az, hogy Magyarország nem jut hozzá az uniós források azon részéhez, amelyből ezek a közlekedésfejlesztési célkitűzések finanszírozhatók.

További kihívást jelentett, hogy az alkatrészellátás akadozóvá vált, bizonyos alkatrészek esetében pedig teljesen megszűnt, az alternatív szállítói láncok viszont – épp a járművek életkora és az általuk képviselt korábbi technológia miatt – nem állnak rendelkezésre vagy csak nehezen kiépíthetők.

„E két tényező együttes hatása átmeneti járműhiányt eredményezett a MÁV-HÉV-nél: tartósan több jármű vár érdemi javításra, felújításra, mint amennyi az összes járat forgalomba adásához szükséges volna. Magyarországon ugyanis csak olyan HÉV közlekedhet, amely az utasok biztonságát nem veszélyezteti”

(Címlapfotó: A MÁV-HÉV fényfüzérekkel díszített egyedi nosztalgiaszerelvénye Budapesten, a Batthyány téren 2023. december 1-jén. MTI/Balogh Zoltán)

Népszerű

Még több hasonló
Related

Kiderült, ki az a 107 ezer magyar, aki Ausztriában él

A magyar az ötödik legnépesebb bevándorlócsoport Ausztriában.

Nehéz helyzetben a Nemzeti Múzeum, nem lesz több jó kiállítás

A pénzhiánynak súlyos következményei lesznek.

Páratlan látvány Szentendrén a zenés gyertyaúsztatás a Dunán

A szentendrei kuriózumnak számító zenés gyertyaúsztatás páratlan látványában gyönyörködhet a közönség.

Több hektáros útvesztő épült Kiszombor határában

Az útvesztő bejáratától egy óra eljutni a kijáratig, ha a látogató nem téved el.