32.3 C
Sopron
34.1 C
Budapest
32.3 C
Nyíregyháza
2025. június 23., hétfő

Párizs és Berlin között közvetlen gyorsvonat indul

KezdőlapJövőPárizs és Berlin között közvetlen gyorsvonat indul

December 16-án nyílik meg a Párizs és Berlin közötti nagysebességű vasútvonal, a nyolcórás útra egy jegy ára 59,99 euróba kerül másodosztályon – jelentette be a francia SNCF Voyageurs és német Deutsche Bahn. A vonatok naponta közlekednek majd a németországi Frankfurt és Karlsruhe, valamint a franciaországi Strasbourg érintésével.

„Ez az első alkalom, hogy egy nappali vonat közvetlenül összeköti Berlint Strasbourggal, az Európai Parlament székhelyével”– hívta fel a figyelmet Michael Peterson, a Deutsche Bahn távolsági szolgáltatásokért felelős vezetője a berlini Innotrans vasúti közlekedési szakvásáron.

Az összeköttetést a német nagysebességű ICE-k (InterCityExpress) fogják üzemeltetni. A vonatok minden nap 11 óra 54 órakor indulnak Berlinből, és 19 óra 54 perckor érkeznek a párizsi Gare de l’Est pályaudvarra. Az ellenkező irányban a vonatok 9 óra 55 perckor indulnak, és 18 óra 03 perckor érkeznek a német fővárosba.

A helyfoglalás október 16-tól lehetséges, az árak a vonatok kihasználtságának függvényében változtatott árképzési rendszer szerint alakulnak. Sem a Deutsche Bahn, sem az SNCF Voyageurs nem tudta előre megmondani, hogy a jegyek mekkora hányadát fogják ténylegesen 59,99 eurós áron értékesíteni (69,99 euró lesz első osztályon a bevezető ár).

„El kell fogadni, hogy ez a nyolcórás utazás egy másfajta életmódot képvisel”

– mondta Alain Krakovitch, a francia SNCF nagysebességű vonatait működtető TGV-Intercités vezetője, miután a legfőbb kihívás a vonatok versenyeztetése a légi közlekedéssel.

A két vasúttársaság mindenekelőtt a környezetvédelmi érveket hangsúlyozza, rámutatva, hogy egy Párizs-Berlin vonalon egy vonat 2 kilogramm szén-dioxidot bocsát ki utasonként, míg egy repülőgép 200 kg-ot.

Az Európai Unió célja, hogy 2030-ig megduplázza, 2050-ig pedig megháromszorozza a nemzetközi nagysebességű vasúti közlekedést a kontinensen, hogy teljesítse az éghajlatvédelmi kötelezettségvállalásait. Michael Peterson szerint ehhez 2050-ig 20 ezer kilométer nagysebességű vasútvonal kiépítésére lesz szükség Európa-szerte.

Ennek az új vasúti folyosónak köszönhetően a Franciaország és Németország közötti napi járatok száma 24-ről 26-ra nő. A két főváros közötti éjszakai vonat újraindítását tavaly decemberben az SNCF és a Deutsche Bahn nagyszabású reklámkampánya kísérte. A szolgáltatás azonban augusztus 12. óta szünetel, és a német vasúti infrastruktúrán végzett munkálatok miatt csak októberben indul újra.

Népszerű

Még több hasonló
Related

Idén már 21 kutyabarát strand és fürdetőhely várja országszerte a kutyásokat

Magyarországon becslések szerint közel 3 millió kutya van.

Romániában bajban van a hegyimentőszolgálat, miközben egyre több a bevetés

Tavaly a romániai hegyimentőknek 7500 személyt kellett megmenteni 6500 bevetés során.

Tovább bővítik a Via Transilvanica turistaútvonalat

Románia újabb történelmi-néprajzi régióira terjesztik ki a Via Transilvanica turistaútvonalat.

Hidat építene a Kotori-öböl fölé Montenegró

5 évtizedes elképzelés valósulna meg az Adria-parti országban.