32.3 C
Sopron
34.1 C
Budapest
32.3 C
Nyíregyháza
2025. június 23., hétfő

Kiderült, az utasok nemének feltüntetése nem szükséges a menetjegy megvásárlásához

KezdőlapJelenKiderült, az utasok nemének feltüntetése nem szükséges a menetjegy megvásárlásához

Az utasok nemére vagy megszólítási módjára vonatkozó adatok nem nélkülözhetetlenek a menetjegyvásárláshoz, különösen abban az esetben nem, ha az adatgyűjtés célja a marketingkommunikáció személyre szabása – közölte ítéletében az Európai Unió Bírósága.

Az ügy előzménye, hogy a Mousse nevű francia egyesület megtámadta a francia adatvédelmi hatóságnál az SNCF állami vasúttársaságot amiatt, hogy online jegyvásárlásnál kötelezi az utasokat megszólítási módjuk – Úr vagy Hölgy – feltüntetésére. Az egyesület úgy vélte, hogy ez a kötelezettség sérti az uniós általános adatvédelmi rendeletet (GDPR), mert a nemnek megfelelő megszólítás megjelölése nem szükséges a jegyvásárláshoz. Az ügyben eljáró francia bíróság elutasította a panaszt, azzal érvelve, hogy a kötelezettség nem jelenti a GDPR megsértését.

Az Európai Unió luxembourgi székhelyű bírósága ismertetett ítéletében emlékeztet arra, hogy az összegyűjtött adatoknak az adatkezelés céljai szempontjából a szükségesre kell korlátozódniuk. Az adatgyűjtésnek továbbá elengedhetetlennek kell lennie ahhoz, hogy lehetővé tegye a szolgálatás megfelelő teljesítését.

Az uniós bíróság úgy ítélte meg, hogy a marketingkommunikációnak a nemre, megszólításra vonatkozó személyre szabása nem elengedhetetlen a vasúti szállítási szerződés megfelelő teljesítéséhez. A vasúttársaság választhatna általános, nemtől független udvarias kommunikációt, ami „kevésbé beavatkozó” volna – vélekedett az uniós bíróság.

Bármely közlekedési vállalat ügyfelei nemre, megszólításra vonatkozó személyes adatainak gyűjtése nem tekinthető szükségesnek, tekintettel az ügyfelek alapvető jogai, különösen a nemi identitáson alapuló hátrányos megkülönböztetés elleni védettsége miatt – tette hozzá ítéletében az uniós bíróság.

Népszerű

Még több hasonló
Related

Horvátországban fizetős lehet a hegyimentés

Évente 20 millió turista érkezik Horvátországba.

Felvonóbaleset Nápoly közelében: négyen meghaltak

Eltört a felvonó kábele.

Ezek a legértékesebb márkák a világon

Már a második egymást követő évben az Apple a világ legértékesebb márkája.

Hollandia lakossága 2058-ra elérheti a 20 milliót

2040-re vélhetően a hollandok negyede lesz 65 éves vagy annál idősebb.